ترغیب دانش آموزان با مایع دستشویی 4 لیتری صحت برای حضور در مدارس!

در تحقیقات مشخص شد مایع دستشویی 4 لیتری صحت دستها را که حامل میکروب است پاک و دست ها بوی خوشی می دهد. وقتی دست ها با صابون شسته نمی شوند، می توانند باکتری ها و ویروس ها را منتقل کنند. من یک خواهر کوچکتر دارم و قبلاً به او یاد داده ام که شستن دست ها با صابون چقدر مهم است.»

فقدان صابون اغلب مانعی برای شستن موثر دست ها در مدارس سراسر کشور است. امکانات بهداشتی ضعیف و کمبود آب و صابون در سرویس‌های بهداشتی مدرسه به این معنی است که دانش‌آموزان نمی‌توانند به طور مؤثر دست‌های خود را در لحظات حساس، مانند پس از استفاده از توالت و قبل از دست زدن به غذا، با صابون بشویند.

مایع

تبدیل شستن دست ها با صابون به یک رفتار در مدرسه سخت است، زیرا در اینجا شستن صحیح دست ها اصلا آسان نیست. ما به ندرت فرصتی برای شستن دست ها با صابون داریم زیرا اغلب در توالت مدرسه آب جاری یا صابون وجود ندارد.»

توالت‌ها و ایستگاه‌های شستشوی دست برای سلامت دانش‌آموزان و کاهش غیبت در مدرسه کاملاً حیاتی هستند. با این حال، مدرسه ما تا 100000 AMD بودجه برای اهداف بهداشتی دریافت می کند. این مقدار تقریباً 10 درصد از کل نیازهای بهداشتی موجود را شامل می شود.

ورلد ویژن ارمنستان در روز جهانی شستن دست ها در برنامه هدایای خود به مدارس و مهدکودک ها صابون ارائه کرد. علاوه بر این، در چارچوب ابتکار عمل و صدای مدنی، ورلد ویژن با مقامات برخی از مدارس همکاری کرد و توافق شد که مدارس مقداری بودجه برای تهیه صابون و تنظیم کمبود آب اختصاص دهند.

ورلد ویژن همچنین قصد دارد به طور منظم شرایط بهداشتی را در محل نظارت کند.

شورای جهانی بهداشت دریافته است که 42 درصد از کودکان 5 تا 10 ساله همیشه هنگام شستن دست های خود در مدرسه از صابون استفاده نمی کنند.

نظرسنجی جهانی که توسط GHC انجام شد، آگاهی و عادات بهداشتی کودکان دبستانی را در هفت کشور در طول همه‌گیری کووید-19، از جمله بریتانیا، اندونزی، چین، استرالیا، عربستان سعودی، هند و آفریقای جنوبی ارزیابی کرد. در همه کشورها میزان مصرف صابون در خانه بیشتر از مدارس ثبت شده است.

در حالی که حدود 60 درصد از کودکان گفتند صابون همیشه در مدرسه در دسترس است، یک نفر از هر 10 گفت که هرگز در دسترس نیست. این نظرسنجی همچنین نشان داد که در مدرسه، 44 درصد از کودکان گفتند که کسی اطمینان می‌دهد که همیشه دست‌های خود را قبل از غذا می‌شویند، در مقایسه با 71 درصد در خانه.