در تحقیقات جنایی شیلنگ پایین رادیاتور زانتیا عامل قتل یک فرد شناخته شد!

هنگام انجام تعمیرات معمولی در خودروی خود، باید به یاد داشته باشید که شیلنگ پایین رادیاتور زانتیا و همچنین روغن، لاستیک ها، ترمزها و سایر وسایل ایمنی را بررسی کنید.

مایع خنک‌کننده یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های خودروی شماست، زیرا موتور را در دمای کارکرد اسمی خود که معمولاً بین ۱۹۵ تا ۲۲۰ درجه فارنهایت (۹۰ تا ۱۰۵ درجه سانتی‌گراد) است، حفظ می‌کند.

شیلنگ های رادیاتور مایع خنک کننده را از رادیاتور به قسمت هایی از موتور که نیاز به خنک ماندن دارند، گردش می دهند. با گذشت زمان، شیلنگ های رادیاتور ممکن است ضعیف شوند.

شیلنگ

اگر در مواقع لزوم تعویض نشوند، ممکن است کاملاً خراب شوند و باعث گرم شدن بیش از حد موتور و عدم کارکرد آن شوند. در موارد شدید، شلنگ فرو ریخته می تواند باعث انفجار موتور شود.

این مقاله به بررسی نحوه بررسی شیلنگ های رادیاتور می پردازد که می تواند به شما در محافظت از موتور خود در برابر گرمای بیش از حد کمک کند

یکی از دلایلی که شیلنگ های رادیاتور در بازرسی معمول خودرو نادیده گرفته می شوند این است که دسترسی به شیلنگ ها دشوار است.
شیلنگ بالایی رادیاتور از رادیاتور به سمت موتور حرکت می کند. شما معمولا می توانید از طریق بیشتر این شیلنگ ببینید.

شیلنگ پایین رادیاتور به سختی پیدا می شود. برای پیدا کردن آن، زیر خودرو قرار بگیرید و یک شلنگ با قطر کوچک‌تر پیدا کنید که از رادیاتور تا دیواره حرارتی خودرو امتداد دارد.

4] هنگامی که موتور پس از رانندگی گرم است، شیلنگ های مایع خنک کننده را فشار دهید و به مناطقی که شیلنگ خم می شود توجه ویژه ای داشته باشید.
شلنگ رادیاتور در شرایط خوب باید محکم باشد، اما سفت نباشد.

شیلنگ مایع خنک‌کننده در شرایط نامناسب، خیلی سفت، خمیده یا خیلی نرم است. ممکن است به جای اینکه کل شیلنگ نرم باشد، یک نقطه نرم پیدا کنید. شیلنگ نرم یا شلنگ باید تعویض شود.

شیلنگ های رادیاتور مرحله 4 را بررسی کنید.

گیره هایی که شیلنگ را به رادیاتور و موتور متصل می کند را بررسی کنید. 3 نوع مختلف کوپلینگ شلنگ رادیاتور، گیره دنده، گیره نواری و گیره سیمی وجود دارد.