راهنمای خرید برای جوراب فشاری

جوراب های فشاری نوعی جوراب طبی است که به ویژه در بیماران مبتلا به نارسایی وریدی و واریس استفاده می شود. اساساً از آنها برای بهبود گردش خون با اعمال فشار خارجی به ساق پا و کاهش شکایاتی مانند درد و تورم پا استفاده می شود. علاوه بر این، فواید مهمی مانند جلوگیری از تشکیل لخته (ترومبوز ورید عمقی) در وریدهای عمقی در طی یک پرواز طولانی و کمک به بهبود اسکارهای واریسی دارد.

عکس جوراب فانتزی

فشرده سازی اساسی ترین روشی است که در درمان ادم ناشی از مشکلات در وریدها یا عروق لنفاوی استفاده می شود. هدف از درمان فشرده سازی کاهش ادم با اعمال فشار خارجی به بازو یا پای مربوطه در درجه و مدت زمان مناسب است. برای این منظور می توان از انواع پانسمان، بانداژ یا جوراب های فشاری استفاده کرد. علاوه بر کاهش ادم، درمان فشرده سازی همچنین به پیشگیری یا درمان زخم های واریسی (زخم وریدی) کمک می کند. فشرده سازی همچنین به بهبود تغییرات پوستی (ضخیم شدن پوست، سفت شدن، استاز، اگزما و غیره) ناشی از بیماری های وریدی و لنفاوی کمک می کند.جوراب های فشاری نوعی لباس فشرده سازی هستند که در درمان فشرده سازی مورد استفاده قرار می گیرند. آنها اثرات مفید خود را در زمینه های مختلف نشان می دهند.

لنفاوی: از تجمع بیش از حد مایع لنفاوی در فضای بافتی پاها جلوگیری می کند و به تخلیه مایع لنفاوی اضافی انباشته شده کمک می کند. با بهبود عملکرد پمپ عضلات پا به سیستم جمع آوری لنف کمک می کند.

وریدی: فشار خون در سیاهرگ ها به دلیل نارسایی وریدی یا انسداد در پاها افزایش می یابد (فشار خون وریدی).در الگوی جوراب کالج باید جوراب های فشاری با اعمال فشار خارجی به کاهش فشار خون وریدی کمک می کنند. بازگشت خون (بازگشت وریدی) از سیاهرگ های پا به قلب را تسهیل می کند. آنها با کاهش سطح مولکول‌های متالوپروتئیناز ماتریکس، که در تشکیل زخم‌های واریسی (زخم وریدی) نقش دارند و سطح آن در خون افزایش می‌یابد، به بهبود زخم کمک می‌کنند.

تغییرات پوستی: پوست را با کاهش واکنش التهابی و حل کردن بافت های فیبری نرم می کند.

علائم بالینی: با کاهش درد و تورم، کیفیت زندگی بیمار را افزایش می دهند.

جوراب دخترانه فانتزی فشاری عمدتاً برای مشکلات ناشی از نارسایی یا انسداد در سیستم ورید استفاده می شود. اگرچه گاهی اوقات جوراب های فشاری در بیماران مبتلا به لنف ادم تجویز می شود، بسته به شدت وضعیت بالینی، ساختار لباس های فشاری مورد استفاده در درمان لنف ادم متفاوت است.

کاربردهای اصلی جوراب های فشاری عبارتند از:
آنها شکایاتی مانند درد پا و تورم را در بیماران مبتلا به واریس کاهش می دهند. علاوه بر این، جوراب های واریسی وضعیت موجود را در بیماری که در آن خون به دلیل خراب شدن دریچه های رگ ها در رگ ها برگشت می کند (نارسایی وریدی) اصلاح نمی کند و از ناپدید شدن رگ های واریسی اطمینان نمی دهد.

برای کاهش شکایات بیمار پس از روش هایی مانند لیزر داخل عروقی (لیزر درون وریدی) در درمان نارسایی وریدی و واریس استفاده می شود. پس از اسکلروتراپی که برای درمان زیبایی واریس انجام می شود، پوشیدن جوراب های فشاری به طور منظم و در مدت زمان توصیه شده توسط بیمار به طور قابل توجهی بر موفقیت درمان تأثیر می گذارد.