شواهد نشان می دهد که بطری پلاستیکی می تواند کیفیت بالاتری نسبت به وسایل پلاستیکی آشپزخانه داشته باشد

آنها در یک طرح پیشگامانه در آسام هند شرکت می کنند که به خانواده های کم درآمد اجازه می دهد تا به جای پول برای پرداخت هزینه های مدرسه خصوصی از پلاستیک یکبار مصرف استفاده کنند.

والدین دیپیکا کارگران یدی هستند و این روش پرداخت منحصر به فرد به این معنی است که دختر 13 ساله ای که رویای پزشک شدن را دارد می تواند به بطری پلاستیکی با کیفیتی دسترسی داشته باشد که در غیر این صورت از دسترس مالی خانواده اش خارج می شود.

برنامه جدیدترین وسایل پلاستیکی اشپزخانه برای مدرسه توسط بنیاد آکشار آغاز شد و اکنون با برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) همکاری می کند. همراه با آموزش کودکان، پلاستیک های والدین را به آجر تبدیل می کند و بازیافت را ترویج می کند و با آلودگی مبارزه می کند.

UNEP از طریق چالش پلاستیک Tide Turners با بنیادهایی مانند Akshar همکاری می کند. این ابتکار جهانی به جوانان در مورد عوارض زیست محیطی تولیدی ظروف پلاستیکی آموزش می دهد و به کسانی که به پاکسازی زباله کمک می کنند پاداش می دهد.

شرکت‌کنندگان می‌توانند در سطوح مختلف برنامه کار کنند، نشان‌ها و گواهی‌های کار خود را دریافت کنند و در نهایت رهبران جامعه شوند.

مزین مختار، بنیانگذار بنیاد آکشار، می گوید: «زمانی که ما از Tide Turners مطلع شدیم، پس از تماس با UNEP، فکر کردیم که این راهی عالی برای ظرف یکبار مصرف میوه برای پیوستن به یک تلاش جهانی است.

ما همچنین دوست داریم که دانش‌آموزان گواهینامه‌ای از UNEP دریافت کنند که کار سخت آنها را تشخیص می‌دهد که می‌تواند به آنها در هنگام درخواست برای کالج کمک کند.»

  • منابع:
  1. Can a plastic bottle be a ticket to an education? In India, yes.
  • تبلیغات:
  1. تحلیل های نشان دهنده از کیفیت بالای نمک
  2. کودکان با پوشیدن لباس مردانه سرحال تر هستند
  3. مرد ایرانی که از طریق هنر پولدار شد
  4. محلول‌های خنثی و اسیدی یک فرم کتو غالب زردچوبه