عروسک روسی 25 سانتی رویای این کودک را برآورده کرد

مانند بسیاری از افسانه های روسی، نظریه های متعددی در مورد تاریخچه عروسک روسی 25 سانتی وجود دارد و به طور کلی توافق شده است که آنها در دهه 1890 توسط کارگاه اسباب‌بازی آموزش کودکان در آبرامتسوو، که توسط حامی هنر ساووا مامونتوف تأسیس شد، ایجاد شدند.

برخی ادعا می کنند که این عروسک از یک اسباب بازی تودرتو با هفت خدای ثروت که همسر مامونتوف از سفر به ژاپن آورده الهام گرفته شده است، در حالی که برخی دیگر می گویند این فقط نتیجه خلاقانه نوآوری مداوم کارگاه است.

منشأ دقیق او هرچه که باشد، اولین عروسک لانه ساز، دختر خروس، به سرعت به عنوان یک کالای کلاسیک فولکلور به شهرت رسید و اصل توسط واسیلی زویوزدوچکین از طرحی توسط نقاش افسانه ای صنایع دستی عامیانه سرگئی مالیوتین حک شده است.

عروسک روسی 25 سانتی

این عروسک با یک خروس سیاه و پوشیده به روسری و پیش بند کار، دارای نسخه‌های کوچک‌تری بود که هر کدام اقلام نمادی از زندگی دهقانی روسی را حمل می‌کرد: یک سبد، یک داس، یک کاسه فرنی، یک جارو، و یک خواهر و برادر کوچک‌تر در دویدن در مرکز، نوزادی قنداق شده در لحافی تکه تکه شده بود و کارگاه اسباب‌بازی او را ماتریوشکا یا «مادر کوچک» نامید.

سمبولیسم عروسک روسی
هر عروسک چوبی با نمادی از باروری آغشته شده است و بزرگترین عروسک مادر خانواده در نظر گرفته می شود، در حالی که کوچکترین آن “دانه” نامیده می شود و نشان دهنده روح است و آنها به عنوان نماینده زنجیره ای از مادران در نظر گرفته می شوند که میراث خانواده را از طریق کودک در رحم خود حمل می کنند.

عروسک ماتریوشکا در 10 سال کوتاه از زمان ایجاد اولیه خود، در حال ساخت تاریخ بود و در سال 1900، این عروسک داوران نمایشگاه جهانی پاریس را مجذوب خود کرد و مدال برنز را به دست آورد و از آنجا، شیدایی ماتریوشکا مانند آتش سوزی گسترده با تولید کنندگان روسی که در سراسر جهان حمل می شوند، گسترش یافت.