نحوه انتخاب جوراب

از آنجایی که فعالیت‌های خارج از منزل می‌توانند پاها را خسته کنند، یک جفت جوراب با تکنولوژی بالا اولین خط دفاعی شما برای پاهای خشک، راحت و بدون تاول است. “جوراب های فنی” ممکن است خنده دار به نظر برسد، اما بسیار پیشرفته تر از جوراب های تمام نخی قدیمی شما هستند.
این مقاله گزینه های شما را با هم مقایسه می کند.


در فروشگاه یابان جوراب ها بر اساس فعالیت هدفمند طبقه بندی می شوند. هر ویژگی در ساختار بسیار متفاوت است:
جوراب‌های ورزشی/چند ورزشی: این دسته وسیع از جوراب‌های ورزشی سنتی (به روز شده با پارچه‌های رطوبت‌گیر) تا جوراب‌های فنی طراحی‌شده برای تمرینات ضربدری و دویدن را شامل می‌شود. بسیاری از آنها به عنوان یک کوسن برای کف پا عمل می کنند اما فضای زیادی را اشغال نمی کنند.
جوراب‌های مخصوص دویدن: این جوراب‌ها از جوراب‌های نازک با تقویت کمی تا جوراب دخترانه فانتزی با بالشتک شدید در پاشنه و ریشه انگشتان پا هستند. برخی از دوندگان برای اینکه کفش هایشان بهتر جا بیفتد، بالشتک کمتری را ترجیح می دهند. برخی دیگر بالشتک بیشتر را برای بالشتک بیشتر و خستگی کمتر پا دوست دارند.

عکس جوراب فانتزی

جوراب‌های پیاده‌روی: این جوراب‌ها خاصیت بالش‌کنندگی و خشک‌کنندگی رطوبت را برای افراد پیاده‌روی ایجاد می‌کنند تا خوش فرم بمانند.
جوراب‌های غیررسمی: اگرچه با استایل غیررسمی خود (رنگ‌ها، راه راه‌ها و غیره) متمایز می‌شوند، در الگوی جوراب کالج اما این جوراب‌های سبک، حداقل جوراب‌های REI، از پارچه‌هایی با کارایی بالا مانند پشم مرینو ساخته شده‌اند.
جوراب های سبک وزن: این جوراب های نسبتا نازک گزینه خوبی برای کوهنوردان با پاهای حجیم (یعنی پهن یا بلند) هستند. آنها با خشک کردن رطوبت، بالشتک متوسطی را در پاشنه و ریشه انگشتان پا ایجاد می کنند. به طور خاص، قسمت بالایی از جوراب‌های متوسط ​​نازک‌تر است و می‌توان آن را با یا بدون جوراب آستری پوشید.
جوراب‌های کوله‌پشتی با وزن متوسط: به دلیل ضخامت اضافی، به خوبی با کوهنوردان با پاهای کوچک حجیم (یعنی باریک یا کم شانه) سازگاری دارند. آنها نسبت به جوراب های سبک وزن، بالشتک بیشتری در پاشنه و ریشه انگشتان پا دارند و همچنین برای راحتی در مسیرهای طولانی، بالشتک بیشتری روی پا و قسمت بالایی پا دارند. آستر را می توان با جوراب یا به تنهایی پوشید.
جوراب های کوهنوردی: این جوراب های سنگین با وزن اضافی و بالشتک برای شرایط سرد و سخت، ضخیم ترین گزینه شما هستند.

جوراب های اسکی و اسنوبرد: این جوراب ها در ناحیه ساق پا و معمولاً در کف پا تقویت می شوند. در غیر این صورت، آنها نازک هستند و هدف آنها ارائه گرمای قابل توجه نیست. بلکه برای محافظت از پاهای شما در برابر نقاط فشار و اصطکاک داخل چکمه طراحی شده اند. طراحی آنها همچنین با هدف عدم تداخل با انرژی مورد نیاز برای چرخش سریع است.