پودر زغال کرتاکالر تابلوی یک نقاش را متحول ساخت

گرد و غبار زغال سنگ انواع پودری زغال سنگ است که از پودر شدن یا آسیاب کردن زغال سنگ به دانه های ریز و صاف ایجاد می شود و پودر زغال کرتاکالر دارای خاصیت شکننده ای است که به آن اجازه می دهد در حین استخراج، حمل و نقل یا در نتیجه جابجایی مکانیکی به صورت پودری یا پودری به خود بگیرد.

پودر کردن یا آسیاب کردن زغال سنگ قبل از عبور دادن آن از طریق فرآیند احتراق باعث افزایش سرعت و کارایی سوختن می شود و گرد و غبار زغال سنگ که معمولاً از آنتراسیت آسیاب شده و آسیاب شده تشکیل شده است، می تواند به عنوان یک محصول با ارزش افزوده در نظر گرفته شود، زمانی که در یک محیط غیر احتراق استفاده می شود.

پودر زغال کرتاکالر

در زیر تنها برخی از کاربردهای نسبت داده شده به گرد و غبار زغال سنگ آورده شده است:

تولید آهن و فولاد
گرد و غبار زغال سنگ به عنوان سوخت
آهن و فولاد جزء ضروری زندگی ما شده اند و از کشتی‌ها گرفته تا ماشین‌ها و وسایل خانگی متعدد، شکی نیست که آهن و فولاد در زندگی روزمره ما حیاتی هستند و تقریباً 64 درصد فولاد تولید شده در سطح جهانی از آهن تولید شده در کوره های بلند که از زغال سنگ به عنوان سوخت اولیه خود استفاده می کنند، به دست می آید و در سال 2003، مقدار فولاد خام تولید شده در مقیاس جهانی به 965 میلیون تن رسید که حدود 543 میلیون تن در فرآیند تولید استفاده شد.

مواد خام مورد استفاده در تولید آهن از کوره بلند شامل سنگ آهن، کک (ساخته شده از زغال سنگ کک) و مقدار کمی سنگ آهک است و با این حال، برخی از کوره های بلند از روش های تزریق زغال سنگ پودر شده (PCI) استفاده می کنند تا در هزینه صرفه جویی شود و عملکرد بهتری حاصل شود و روش PCI در ابتدا در قرن نوزدهم توسعه یافت، اما تا دهه 1970 بود که تولیدکنندگان آهن و فولاد به طور گسترده این تکنیک را به کار گرفتند.

افزایش قیمت کک، به دلیل افزایش تقاضای جهانی و افزایش رقابت برای این منبع، باعث شد تا تولیدکنندگان توجه خود را به این روش معطوف کنند.