گل سانسوریا رنگی که به طور ناگهانی نامرئی شد

Sansevieria نمی تواند در دمای پایین دوام بیاورد و اگر در زمستان که دمای هوا به کمتر از 10 درجه سانتیگراد (50 درجه فارنهایت) می رسد بیرون رها شود، گیاه می میرد و گل سانسوریا رنگی به دمای محیطی در حدود 20-24 درجه سانتیگراد (68-72 درجه فارنهایت) نیاز دارد که کمترین دمایی که می تواند تحمل کند 17-20 درجه سانتیگراد (62.6-68 درجه فارنهایت) است

گیاه مار – اگر بیش از حد آن را آبیاری کنید چه اتفاقی می افتد؟
از آنجایی که سانسویریا یک گیاه آبدار است، کمبود آب را بهتر از سایر گیاهان تحمل می کند و  همه اینها به لطف برگ های گوشتی آن است که در آن گیاه آب را ذخیره می کند.

گیاه Sansevieria دارای سیستم ریشه ای ظریف و کم عمق است و آب زیاد باعث پوسیدگی آن می شود که آبیاری کم آن بهتر از آبیاری زیاد است.

گل سانسوریا رنگی
گیاه مار – اگر بیش از حد آن را آبیاری کنید چه اتفاقی می افتد؟

زبان مار – بهترین شرایط خاک چیست؟
سانسویریا متعلق به ساکولنت ها است، بنابراین به خاک بسیار نفوذپذیر نیاز دارد. به همین دلیل است که کف ظرف باید با ماسه پوشانده شود که باید ⅓ تا ¼ حجم گلدان را تشکیل دهد. قسمت باقیمانده را با خاک، مخلوطی از چمن، مالچ برگ، ذغال سنگ نارس و ماسه پر کنید.

آیا می توانید یک Sansevieria را دوباره جاسازی کنید؟
اگر ریشه‌های گیاه مار دیگر در گلدان نمی‌ماند، برای فصل بهار برنامه‌ریزی کنید و Sansevieria در گلدان های کوچک رشد می کند، بنابراین آن را به تدریج تغییر دهید – گلدان جدید باید یک اندازه بزرگتر از گلدان قبلی باشد.

هنگام گلدان مجدد گیاه مار خود یک ظرف ثابت انتخاب کنید و گلدان‌های سرامیکی یا سفالی برای این کار مناسب هستند و پایه‌ای عالی برای گیاه می‌سازند.

گیاهان جوان باید هر دو سال یکبار گلدان شوند و سانسویریاهای قدیمی را می توان به طور متوسط ​​هر سه سال یکبار کمتر گلدان کرد.