اختراع کلوچه مهم ترین خدمت بشر

اختراع کلوچه گردویی لاهیجان که امروزه می‌شناسیم به همان اندازه دشوار است. امروزه اکثر مردم بر این باورند که کلوچه های ثروت توسط یک مرد ژاپنی به نام ماکوتو هاگیوارا در سال 1914 در سانفرانسیسکو ساخته شده است.

هاگیوارا مالک باغ چای ژاپنی پارک گلدن گیت بود که در آن چای و کلوچه‌های ثروت سرو می‌کرد. با این حال، بسیاری هنوز به این باور عمومی معتقدند که کلوچه‌های ثروت توسط یک آمریکایی چینی تبار به نام دیوید (تسونگ) جونگ، که صاحب شرکت نودل هنگ کنگ در لس آنجلس بود، اختراع شد.

او ادعا کرد که کلوچه ها را با قطعاتی از کتاب مقدس پر کرده است و آنها را در سال 1918 در اختیار مردان بیکار نزدیک نانوایی خود قرار داده است. در سال 1983، بحث بین این دو قنادی در دادگاه مرور تاریخی در سانفرانسیسکو به اوج رسید. قاضی دانیل ام. هانلون به نفع Hagiwara تصمیم گرفت.

بنابراین، چگونه این دو جنتلمن توانستند در کلوچه سنتی کاشان خود ثروت به دست آورند؟ خوب، این فرآیند در واقع بسیار ساده است و بر شیمی اولیه یک ماده معمولی شکر متکی است. خمیر کلوچه های فورچون معمولا از شکر، آرد، آب و تخم مرغ تشکیل شده است. وقتی خمیر گرم شد، خمیر انعطاف پذیر است و می توان آن را به اشکال مختلف قالب زد.

هنگامی که خمیر پخته شده خنک شد، شکر سفت می شود و به شکل یک شیرینی ترد و براق تبدیل می شود. در اصل، نانواها خمیر را مخلوط می‌کردند، آن را در دایره‌های 3 اینچی می‌ریختند، آن‌ها را می‌پختند، به سرعت وسط آن‌ها قرار می‌دادند و قبل از سرد شدن، از چوب‌های چاپستیک استفاده می‌کردند تا آن‌ها را به شکل آشنا تا کنند.

در سال 1974، تولید کلوچه زنجبیلی تابه ای برای همیشه تغییر کرد. ادوارد لویی، صاحب شرکت Lotus Fortune Cookie در سانفرانسیسکو، دستگاهی اختراع کرد که می توانست فورچون را وارد کرده و کوکی را تا کند.

در سال 1980 یونگ لی اولین دستگاه کوکی فورچون کاملاً خودکار به نام فورچون III را ایجاد کرد. ماشین‌های مدرن همان مراحل کلوچه خرمایی عربی دست‌ساز را دنبال می‌کنند: مواد را مخلوط می‌کنند، خمیر را در فنجان‌های 3 اینچی می‌ریزند که سپس با صفحات فلزی پوشانده می‌شود تا خمیر صاف بماند و حدود 3 و نیم دقیقه می‌پزند.

سپس جاروبرقی ها فورچون ها را در جای خود می مکند، از انگشتان فلزی استفاده می کنند تا فورچون را از وسط تا کنید تا فورچون داخل آن به دام بیفتد، شیرینی را خم کنید تا شکل بگیرد و شیرینی نهایی را خنک و بسته بندی کنید.

اکنون دستگاه های کوکی فورچون مانند کیتامورا FCM-8006W می توانند تا 8000 کوکی در یک ساعت درست کنند!

  • منابع:
  1. How do fortunes get inside of fortune cookies?
  • تبلیغات:
  1. زیر انداز می تواند مشکلات بی خوابی شما را از بین ببرد
  2. بلند کردن مژه در ده روز با محصولاتی از دل طبیعت!
  3. کارآفرین جوانی که به کارکنانش مازراتی هدیه داد!!!
  4. چرا نمی توانیم در مدرسه سویشرت بپوشیم؟